Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Хардуер

Новият бюджетен iPhone се продава по-добре от очакваното

Продажбите обаче могат да се свият с 20-25% през тримесечието до юни

Новият бюджетен iPhone се продава по-добре от очакваното

Снимка: Apple

Новият по-евтин iPhone SE на Apple се продава по-добре от очакваното на база на анализите на времето за доставка, посочва в коментар анализаторът на TF Securities Мин-Чи Куо, цитиран от CNBC.

Въпреки това той все пак прогнозира, че продажбите на iPhone в рамките на тримесечието, което завършва през юни, ще се свият с 20 до 25% на годишна база заради по-слабото търсене във връзка с пандемията.

През февруари Apple предупреди, че няма да успее да изпълни целите си за продажбите за тримесечието до март заради отслабналото търсене в Китай, както и заради производствените проблеми, произтичащи от отговора на страната срещу Covid-19. И все пак предупреждението беше направенo от Apple преди коронавирусът да се разпространи глобално и преди части от Съединените щати, включително централата на Apple в Калифорния, да бъдат затворени.

Миналата седмица Apple пусна новия си iPhone в средата на кризата – първият ѝ телефон без голямо събитие за премиера. IPhone SE използва класически iPhone дизайн, който беше представен още през 2014 г., но устройството е обновено с нови чипове и камери. Това е най-евтиният смартфон от сегашната линия на Apple и е с начална цена от 399 долара в САЩ.

Още по темата

Куо твърди, че силният отзвук за iPhone SE предполага, че потребителите се насочват към по-евтини телефони.

„Най-тежкото предизвикателство от Covid-19 за брандовете смартфони е негативното влияние върху потребителското доверие или покупателната способност след пандемията, което ще доведе до това, че потребителите ще предпочетат да изберат по-евтини модели или ще спрат да купуват смартфони“, коментира Куо.

Той не е оптимист за продажбите на iPhone за тримесечието до юни, тъй като страните по света са под блокади за забавяне разпространението на коронавируса, а това засята потребителското доверие и търсенето.

„Свихме прогнозата за продажбите на iPhone през второто тримесечие на 2020 г. с 30% до 35-37 млн. бройки заради негативното влияние на Covid-19. Но може да има и допълнителен риск“, пише Куо.

Според нето инвеститорите в Apple и нейната верига на доставки трябва да се фокусират повече върху ефекта от коронавируса върху потребителското търсене, а не върху способността на Apple да пуска нови продукти.

Обичайно Apple пуска своите нови модели iPhone през септември. Сега тя може да отложи модела, планиран за пролетта на 2021 г. за есента на същата година, допълва Куо.

Компанията ще обяви резултатите за второто си фискално тримесечие на 30 април.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари ()


Още от Хардуер
Тръмп продължава да оказва натиск над Меркел за забрана на Huawei